
Informacje ogólne
Most Francisa Scotta Key w Baltimore częściowo się zawalił po uderzeniu statku towarowego 26 marca 2024 r. W wyniku zderzenia przypuszczalnie zginęło sześciu pracowników budowlanych, którzy w tym czasie przebywali na moście. Zawalenie się mostu doprowadziło do zamknięcia portu w Baltimore i wstrzymania żeglugi do i z tego obszaru
Czynniki strukturalne przyczyniające się do upadku
Zderzenie statku towarowego z mostem Francisa Scotta Keya ujawniło pewne czynniki konstrukcyjne, które mogły przyczynić się do zawalenia się mostu. Zdaniem ekspertów most nie posiadał oczywistego systemu odbojnic ani barier ochronnych, które mogłyby przekierować statek lub zapobiec zderzeniu się statku z filarami mostu. Brak środków ochronnych sprawił, że most był bardziej podatny na uderzenie statku towarowego
Ponadto niektórzy inżynierowie sugerowali, że gdyby filary mostu były w stanie lepiej blokować, odchylać lub wytrzymywać taką kolizję, można byłoby uniknąć zawalenia się. Brak wystarczającego wsparcia konstrukcyjnego i niezdolność filarów do zrekompensowania brakującego wsparcia prawdopodobnie przyczyniły się do zawalenia się mostu
Należy zauważyć, że Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) bada obecnie incydent, aby ustalić dokładne przyczyny zawalenia się mostu
Podsumowując, zderzenie statku towarowego z mostem Francisa Scotta Key w Baltimore ujawniło czynniki konstrukcyjne, takie jak brak systemu odbojnic i niewystarczające podparcie filarów mostu, które mogły przyczynić się do zawalenia się mostu
Most Francisa Scotta Key w Baltimore częściowo się zawalił po uderzeniu statku towarowego 26 marca 2024 r. W wyniku zderzenia przypuszczalnie zginęło sześciu pracowników budowlanych, którzy w tym czasie przebywali na moście. Zawalenie się mostu doprowadziło do zamknięcia portu w Baltimore i wstrzymania żeglugi do i z tego obszaru
Zderzenie statku towarowego z mostem Francisa Scotta Keya ujawniło pewne czynniki konstrukcyjne, które mogły przyczynić się do zawalenia się mostu. Zdaniem ekspertów most nie posiadał oczywistego systemu odbojnic ani barier ochronnych, które mogłyby przekierować statek lub zapobiec zderzeniu się statku z filarami mostu. Brak środków ochronnych sprawił, że most był bardziej podatny na uderzenie statku towarowego
Treść dodał:
